De oudercommissie
De oudercommissie bij Abeltje heeft als doel de betrokkenheid van ouders bij de opvang van hun kinderen te vergroten en hen inspraak te geven in belangrijke beleidsaspecten. Hier zijn de taken en bevoegdheden van de oudercommissie beschreven:
1. Bewaken en bevorderen van kwaliteit: De oudercommissie houdt zich bezig met het bewaken en bevorderen van de kwaliteit van de opvang. Ze vertegenwoordigen de belangen van ouders en kinderen.
2. Samenstelling: De oudercommissie bestaat uit minimaal drie en maximaal vijf leden. Ze heeft een klankbordfunctie voor de directie en hoort op systematische wijze wat er leeft onder ouders.
3. Adviesrecht: De oudercommissie heeft adviesrecht op het gebied van de kwaliteit van de opvang, de prijs van de opvang en de openingstijden.
4. Communicatie met ouders: De oudercommissie houdt ouders op de hoogte van haar werkzaamheden door regelmatig notulen uit te geven. Minimaal eenmaal per jaar wordt er een informatieve thema-avond georganiseerd in samenspraak met de medewerkers van Abeltje.
5. Aanspreekpunt voor ouders: Ouders kunnen met ideeën, vragen of opmerkingen over het beleid en de kwaliteit van de opvang terecht bij de oudercommissie. Specifieke zaken die de eigen situatie betreffen kunnen eerst met de medewerkers en directie van Abeltje besproken worden.
6. Vergaderingen: De oudercommissie komt, afhankelijk van de vestiging, een paar keer per jaar bijeen.
7. Contact: Ouders kunnen contact opnemen met de leden van de oudercommissie via e-mail. Informatie over de oudercommissie en contactgegevens zijn te vinden in de hal van de vestiging.
8. Deelname: Ouders die interesse hebben om deel te nemen aan de oudercommissie kunnen contact opnemen met betreffende oudercommissie via e-mail, waarbij de procedure zal worden gecommuniceerd.
.